Informatie over de documentaire ‘Adieu aux Sœurs’
Op verzoek van de Stichting Behoud Franse Klooster heeft cineast Leo Baeten de film  “Adieu aux Sœurs” gemaakt over het leven en werk van de Zusters van de Goddelijke Voorzienigheid in het gelijknamige ziekenhuis in Sittard.
In de film wordt er bijzonder aandacht besteed aan het werk van de zusters en leken in het Sittardse ziekenhuis.

De van oorsprong Franse zusters vestigden in 1905 een communiteit in Sittard. Dit was het begin van de ziekenhuisvoorzieningen in deze stad. De film begint in het moederhuis in Crehén (Bretagne) en volgt de zusters tot de overdracht van de ziekenhuiszorg aan de leken in de zeventiger jaren.

Filmopnames in o.a. het Franse Klooster en Créhen (Frankrijk). (foto: Stichting Behoud Franse Klooster)