Doel van de benefietconcerten
De stichting organiseert twee tot vier benefietconcerten per jaar. De concerten hebben tot doel fondsen te werven voor de toekomstige restauratie van het Verschueren pijporgel uit de Kapel van het Franse Klooster. De concerten zijn gratis toegankelijk, een vrije gave ten bate van de orgelrestauratie wordt ten zeerste op prijs gesteld. De benefietconcerten vinden plaats in één van de kerkgebouwen in Sittard en omgeving.

Uitvoerende muzikanten
De stichting vindt vele muzikanten bereidt, om niet, een bijdrage te willen leveren aan een benefietconcert. Te denken valt aan organisten, solisten, harmonieën, fanfares, koren, etc. De stichting is nog altijd op zoek naar muzikanten die bijvoorbeeld zingen, lid zijn van een koor / ensemble / harmonie / fanfare of die solo een instrument bespelen.

Wanneer u denkt dat u zelf en / of uw muzikale vrienden een bijdrage aan een concert zou willen geven neemt u contact op met secretaris Efrem Verleng (email: info@stichtingbehoudfranseklooster.nl of tel.: 06-30567774).

!!! Oproep: Extra hulp gezocht ter ondersteuning bij concerten !!!

Zie: de oproep: Extra hulp gezocht ter ondersteuning bij concerten!!!  (klik op de link voor het openen van de oproep)

Evenementenkalender
U kunt de planning van de concerten van de stichting bekijken in de evenementenkalender.

Een tal van benefietconcerten welke de stichting organiseert…… (foto: Stichting Behoud Franse Klooster)