Kruis en gedenksteen herplaatst

By 19 februari 2019 Actualiteiten No Comments

Bij de sloop van de rouwkapel van het Franse Klooster in 2017 is er een kruis vrijgekomen. Dit beeldbepalend kruis heeft gestaan op de nok van het dak van de rouwkapel aan de Heinseweg. Vrijwilligers van de stichting hebben in 2019 het kruis gerestaureerd en geplaatst in de tuin van het klooster ‘Sint Rosa van Lima’ van de zusters Dominicanessen van Sint Cecilia in Overhoven-Sittard. Bij dit kruis ligt ook de gedenksteen van Mgr. Moors (afkomstig uit het oude ziekenhuis). Deze gedenksteen is vrijgekomen tijdens de sloop van één van de gebouwdelen van het Maaslandziekenhuis (Ziekenhuis ‘De Goddelijke Voorzienigheid) in 2010-2011. Op deze steen staat: “Mgr. P.J.A. Moors, Bisschop van Roermond, plaatste deze steen, 27 januari 1962.”

In de zomer van 2019 hebben vrijwilligers van de Stichting ‘Behoud Franse Klooster’ het kruis en de gedenksteen geplaatst in de tuin van het klooster ‘Sint Rosa van Lima’ van de zusters Dominicanessen van Sint Cecilia in Overhoven-Sittard.