Kijk terug: Livestream Eucharistieviering zondag 10 oktober (200 jarig jubileum zusters ‘Goddelijke Voorzienigheid’)

U kunt de livestream terugkijken van de Eucharistieviering op zondag 10 oktober 2021, vanuit de H. Hartkerk te Overhoven-Sittard, in het kader van het 200 jarig jubileum van de zusters van ‘De Goddelijke Voorzienigheid’. De Eucharistieviering begint in de livestream vanaf minuut 27:40. Voorganger: emeritus rector Math Reul. Acoliet/koster: Rik van den Aakster. Muzikale opluistering door een ensemble van fanfare St. Jan uit Leyenbroek, cantor Rob Karsten en organist Rob Waltmans.

FOTOBOEK: Eucharistieviering zondag 10 oktober (200 jarig jubileum zusters ‘Goddelijke Voorzienigheid’)

Klik op deze link, of ga naar https://stichtingbehoudfranseklooster.nl/fotoboek-jubileum/ voor de foto’s van de feestelijke Eucharistieviering in het kader van ‘200 jaar Congregatie ‘Dochters van de Goddelijke Voorzienigheid’, op zondag 10 oktober 2021 in de H. Hartkerk Overhoven-Sittard, door de Stichting ‘Behoud Franse Klooster’.

TENTOONSTELLING ‘LEVEN VOOR DE ZORG’ in het kader van het 200 jarig bestaan van de Congregatie van ‘De Goddelijke Voorzienigheid’ In het kader van het 200 jarig bestaan van de Congregatie van de ‘Zusters van de Goddelijke Voorzienigheid’ vindt er in museum De Domijnen een tentoonstelling plaats van 28 september t/m 9 januari onder de titel ‘Leven voor de zorg’. Gelijktijdig met de tentoonstelling is er ook een boek uitgegeven door Antoine Jacobs. Informatie over de tentoonstelling en boek kunt u verkrijgen bij De Domijnen, klik hiervoor op deze link, of ga naar:  https://www.dedomijnen.nl/tentoonstellingen/expositie/leven-voor-de-zorg/ Tijdens de tentoonstelling wordt ook regelmatig de film ‘Adieu aux Sœurs’ vertoond. Deze film is enkele jaren geleden uitgegeven door cineast Leo Baeten in samenwerking met onze stichting. De film gaat over het leven van de Zusters van de Goddelijke Voorzienigheid in het gelijknamige ziekenhuis in Sittard. Klik op deze link voor meer informatie over deze film. Hierop ziet u ook de mogelijkheden hoe u de film en / of het boek ‘Adieu aux Sœurs’ kunt bestellen.

logo 110 jaar