Feestelijke Eucharistieviering als symbolisch cadeau voor de Zusters van de ‘Goddelijke Voorzienigheid’ vanwege het 200 jarig jubileum van hun Congregatie.

Op zondagmiddag 10 oktober jl. heeft onze Stichting ‘Behoud Franse Klooster’ als ‘symbolisch cadeau’ aan de Zusters van de ‘Goddelijke Voorzienigheid’ een feestelijke Eucharistieviering aangeboden vanwege het 200 jarig jubileum van de ‘Dochters van de Goddelijke Voorzienigheid’.

Vanwege de sociale veiligheid waarmee we allemaal te maken hebben gedurende deze tijd van de Corona Pandemie, zijn alleen de Zusters en een delegatie van onze Stichting aanwezig geweest bij deze feestelijke Eucharistieviering. Dat niet iedereen aanwezig kon zijn vonden wij ontzettend jammer, maar de veiligheid van eenieder staat voorop.

De Eucharistieviering stond in het teken van dankbaarheid van de Congregatie en hun jarenlange inzet, door de nog levende- en ook door de overleden Zusters die zich actief en zeer zichtbaar hebben ingezet voor de medemens. De Dienst werd voorafgegaan door een hartelijk welkomstwoord van de voorzitter van ons Bestuur Petra Claessen. De Eucharistieviering werd verricht door Emeritus-Rector Math Reul, die meer dan 25 jaar verbonden is geweest als Rector van het Sittards Ziekenhuis en hiermee ook een bijzondere band heeft met de Congregatie van de Zusters. De muzikale opluistering van de Eucharistieviering werd verzorgd door Cantor Rob Karsten, Organist Rob Waltmans en een Ensemble van Fanfare St. Jan uit Leyenbroek.

Deze mooi verzorgende muzikale invulling gaf de Eucharistieviering een extra feestelijk karakter! Mede namens de Zusters, richten wij als Bestuur een groot woord van dank aan eenieder die medewerking heeft verleend aan deze feestelijke Eucharistieviering; Emeritus Rector Reul, de Koster, Misdienaars, alle musici en alle vrijwilligers die op welke wijze dan ook, hebben meegewerkt om deze Eucharistievering extra feestelijk te maken! Bijzonder willen wij ook nog degenen noemen die gezorgd hebben voor de prachtige feestelijke bloemstukken in de kerk. Na de Eucharistieviering is er als eerbetoon aan de Zusters, een bloemstuk geplaatst op de begraafplaats van de Zusters.

Kijk terug: Livestream Eucharistieviering zondag 10 oktober (200 jarig jubileum zusters ‘Goddelijke Voorzienigheid’)

U kunt de livestream terugkijken van de Eucharistieviering op zondag 10 oktober 2021, vanuit de H. Hartkerk te Overhoven-Sittard, in het kader van het 200 jarig jubileum van de zusters van ‘De Goddelijke Voorzienigheid’. De Eucharistieviering begint in de livestream vanaf minuut 27:40.

*

FOTOBOEK: Eucharistieviering zondag 10 oktober (200 jarig jubileum zusters ‘Goddelijke Voorzienigheid’)

Klik op deze link, of ga naar https://stichtingbehoudfranseklooster.nl/fotoboek-jubileum/ voor de foto’s van de feestelijke Eucharistieviering in het kader van ‘200 jaar Congregatie ‘Dochters van de Goddelijke Voorzienigheid’, op zondag 10 oktober 2021 in de H. Hartkerk Overhoven-Sittard, door de Stichting ‘Behoud Franse Klooster’.

*

logo 110 jaar